سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عسل آویشن چیست و چه خواصی دارد؟

یکی از انواع عسل های طبیعی عسل آویشن است که زنبور از شهد گل های آویشن فرآوری می کند. این عسل رایحه ایی بسیار خوش و طعمی بی نظیر و خاص دارد.

آویشن گیاهی سفید و کرکدار از خانواده ی نعناع است که در مناطق و دشت های معتدل و سرد کشور می روید. نام علمی این گیاه (Thymes Vulgaris) است که معنای شهامت و شفابخشی را دارد. آویشن از زمان قدیم برای درمان سرماخوردگی مصرف می شده و در سال های اخیر شرکت های دارویی عصاره ی این گیاه را در قالب شربت آویشن وارد بازار دارویی کرده اند. از طرفی دیگر، عسل نیز دارای خاصیت ضد سرفه و خلط آور است که برای گرفتگی صدا بسیار موثر می باشد.

ترکیب عسل با گل ها؛ برحسب نوع و گونه ی آنها، منجر به خواص درمانی متفاوتی می شود. گیاه آویشن خواص دارویی بیشماری دارد که عبارتند از؛ تقویت بینایی، تقویت معده، تقویت نیروی جنسی، کاهش درد های مفصلی، خاصیت میکروب زایی و ضد عفونی کننده، خون ساز، ضد نفخ، تسکین درد رحم در زمان قاعدگی و ...

عسل آویشن رایحه ی بسیار شدیدی دارد که مزه آن بدلیل محتویات گیاهی، مزه ای پر ادویه گونه بوده و شیرینی آن تا حدی متوسط و طعم این عسل ماندگار و خاص تعریف شده است. شرکت مهران آویشه در طول سال های فعالیت خود اقدام به تولید انواع عسل طبیعی نموده و عسل ها را با استفاده از گیاهان مختلف تولید کرده است.

طبق تحقیقات به عمل آمده از آزمایشگاه ها، خواص بسیار زیادی برای عسل آویشن ذکر کرده اند که دارای فواید بیشماری برای سلامتی می باشند؛ مانند: خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد سرفه، انرژی زایی، درمان آکنه، درمان التهاب معده، سیستم گوارش، سیستم تنفسی و افزایش دهنده ایمنی و سلامت بدن.

آویشن

عسل آویشن یکی از عسل های درمانی موثر برای افراد دیابتی است که مصرف آن برای این افراد بی خطر می باشد.

عسل آویشن به دلیل خاصیت های گیاهی که دارد در درمان صرع و تشنج نیز موثر می باشد.

همانطور که در بالا اشاره شد، گیاه آویشن نوعی مسکن برای کاهش درد قاعدگی است، حال آنکه ترکیب آن با عسل و مصرف روزانه آن در روزهای قاعدگی می تواند تا حد زیادی بر دردهای شکمی ناشی از این دوره غلبه کند.

با توجه به اینکه افراد در فصل های پائیز و زمستان بیشتر در معرض سرماخوردگی و گلو دردهای شدید قرار می گیرند، استفاده از مخلوط عسل آویشن با آب ولرم بسیار توصیه می شود.

عسل آویشن برای آرامش و تسکین اعصاب نیز موثر است.

طرز تهیه نوشیدنی عسل آویشن:

  • دو تا سه قاشق عسل آویشن
  • آب ولرم یک فنجان
  • آب لیموی تازه به دلخواه (یک اسلایس لیمو برای تزئین)

عسل آویشن را در فنجان ریخته و آب لیموی تازه را به آن اضافه کنید. سپس آب ولرم را درون فنجان بریزید. و در آخر یک اسلایس از لیموی تازه را درون فنجان قرار دهید و نوش جان کنید.

این شربت از بهترین نوشیدنی های این فصل است که علاوه بر خاصیت ضد سرطانی آن دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی هم می باشد. به اضافه میزان ویتامین C موجود در آب لیموی تازه که نمی شود از آن چشم پوشید.

منبع : abshanhoney